Home Oproepen Stelling onderzoek naar vergroten sociale veiligheid in de brugklas van lln met ass
8 september 2020

Stelling onderzoek naar vergroten sociale veiligheid in de brugklas van lln met ass

Beste mensen,
Voor mijn studie toegepast psychologie doe ik onderzoek naar het vergroten van de sociale veiligheid van leerlingen in de brugklassen van VSO Het Passer College, cluster 4, leerlingen met ASS. De centrale vraag van mijn onderzoek is: Kan opname van psycho educatie in het onderwijsprogramma van de brugklas de sociale veiligheid van de leerlingen met ASS vergroten? En dan met name niet als individuele ondersteuning maar als groepsondersteuning. Bijvoorbeeld: Hoe kan ik omgaan met mijn eigen autisme maar ook met het autisme van mijn klasgenoot. Naast interviews met docenten, ouders, orthopedagoog, enz. hoor ik graag hoe mensen buiten de directe kring hier over denken en wat hun eventuele ervaringen hiermee zijn. Daartoe vraag ik jullie reactie op de stelling: Opname van psycho educatie in het onderwijsprogramma van de VSO brugklas, doelgroep leerlingen met ASS, kan de sociale veiligheid van de leerlingen met ASS vergroten.

Reageren kan via pvanhaarenschouten@gmail.com
Jullie zouden mij erg helpen! Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Petra van Haaren-Schouten

Sluiten
Word nu lid!