Home Contact Meest gestelde vragen over de Autipas

Meest gestelde vragen over de Autipas

Vragen over de Autipas

autipas nvaHieronder vind je de meest gestelde vragen over de Autipas.

Staat jouw vraag er niet bij?

Kijk dan hier of stuur een mailtje naar autipas@autisme.nl

 

 

 

Heb je een vraag over de Autipas?

  • Ik heb een uitgebreid diagnostiekverslag. Welke informatie moet ik opsturen?Lees meer

    Op de laatste pagina van het diagnostiekverslag staat vaak een handtekening en/of een stempel van de behandend arts. Dit is voldoende om op te sturen. Wel moet er duidelijk bij staan, dat het gaat om het stellen van de diagnose ASS.

  • Ik ben mijn Autipas kwijt; hoe krijg ik een nieuwe pas?Lees meer

    Via onze website kan je direct een nieuwe pas aanvragen. Wel zal je deze opnieuw moeten betalen. De volledige diagnoseverklaring hoef je niet mee te sturen. Geef wel aan, dat het om een aanvraag gaat van een kwijtgeraakte pas.

  • Ik ben mijn Autipas kwijt; moet ik mijn diagnoseverklaring opnieuw opsturen?Lees meer

    Deze hoef je niet opnieuw mee te sturen. Wel zal je opnieuw een pas moeten aanvragen en betalen. Dat kan hier.

  • Ik / mijn kind heeft geen ASS, maar wel een diagnose met autisme kenmerken. Kan ik dan wel een Autipas aanvragen?Lees meer

    Helaas is dit niet mogelijk. Alleen met een diagnoseverklaring waarop duidelijk vermeld staat dat jij of jouw kind ASS heeft, kom je in aanmerking voor de Autipas.

  • Ik heb meerdere kinderen met ASS. Moet ik voor elk kind apart een Autipas betalen?Lees meer

    Ja! Ben je lid van de NVA, betaal je 12,50 Euro per pas. Ben je geen lid van de NVA. Dan betaal je 45 euro voor een Autipas.

  • Ik ga met het gezin naar een attractiepark. Hoeveel personen mogen er mee met mijn kind via een speciale ingang?Lees meer

    Er mag één begeleider / ouder mee.

  • De naam op de Autipas is niet meer correct. Hoe kan ik dit wijzigen?Lees meer

    Via onze website kan je een nieuwe pas aanvragen. Wel zal je deze opnieuw moeten betalen. De volledige diagnoseverklaring hoef je niet mee te sturen.

  • De betaling lukt niet vanuit België. Hoe kan ik betalen?Lees meer

    Vanuit Belgie kan dit soms lastig zijn. Je kan het bedrag overmaken op ons rekeningnummer.

    Volg de stappen hieronder:

    • Rekeningnummer: NL03INGB0003119680 t.n.v. Nederlandse Vereniging voor Autisme
    • BIC/Swiftcode: INGBNL2A
    • Vermeld duidelijk de naam van de Autipashouder bij de betaling.
    • Stuur je het bewijs van betaling mee? Dan kunnen wij de Autipas sneller versturen. Je kan dit ook mailen naar autipas@autisme.nl
  • Voor hoe lang is de Autipas geldig?Lees meer

    De Autipas is voor altijd geldig. Dit is dus een éénmalige aanschaf, mits je de Autipas niet kwijtraakt.

  • Ik heb mijn Autipas meer dan 3 weken geleden aangevraagd en nog niets ontvangen. Wanneer kan ik de deze verwachten?Lees meer

    De Autipas wordt binnen 3 weken na aanvraag verstuurd. Dit lukt niet altijd. Zorg daarom dat je ruim van te voren je pas aanvraagt. Heb je de pas snel nodig, omdat je b.v. naar Disneyland Parijs gaat? Geef dit dan aan bij de aanvraag van je Autipas. Dan houden we hier rekening mee.

  • Wat kost een Autipas als meerdere leden van het gezin deze nodig hebben?Lees meer

    Als je lid bent van de NVA dan betaal je per gezinslid 12,50 Euro voor een Autipas. Ben je geen lid van de NVA dan betaal je per gezinslid 45 Euro voor een Autipas.

Sluiten
Word nu lid!